Bralin: Usunięto niemal 50 ton azbestu
Program usuwania azbestu z terenu powiatu kępińskiego.
Za nami kolejny rok realizacji programu usuwania azbestu z terenu powiatu kępińskiego. Tym razem do Urzędu Gminy Bralin wpłynęło 26 wniosków i wszystkie zostały zrealizowane. Zdecydowana większość z nich dotyczyła odbioru i utylizacji zdemontowanych wcześniej wyrobów zawierających azbest. Łącznie w 2017 roku z terenu gminy usunięto kolejne 47.875 kg odpadów w postaci płyt azbestowo-cementowych stosowanych jako pokrycia dachowe. Koszt realizacji zadania wyniósł 15.371,13 zł. Prace mogły zostać zrealizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu powiatu kępińskiego oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Pozostając w tematyce azbestu, informujemy, iż Gmina Bralin przystąpiła w 2017 roku do konkursu organizowanego przez Ministerstwo Rozwoju i otrzymała dofinansowanie w wysokości 7.500 zł na realizację zadania pn. „Aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Bralin”. W efekcie podjętych działań wykonano inwentaryzację azbestu na terenie gminy Bralin oraz zweryfikowano i uzupełniono Bazę Azbestową, a także opracowano „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Bralin”.
~ Małgorzata Krzak
Bądź pierwszy!